Czym jest wizualizacja produktu 3D i jak ją wykorzystać?

Czym jest wizualizacja produktu 3D i jak ją wykorzystać?

11 czerwca, 2015 0 By major

Wizualizacja produktu 3D to nic innego, jak wierne odzwierciedlenie każdej części danego przedmiotu w trójwymiarze. Każdy element jest tworzony z dbałością o najdrobniejsze detale, nawet sposób załamywania się światła i cienia zostanie odwzorowany, tylko po to, by uzyskać najbardziej realistyczny obraz. W praktyce oznacza to tworzenie obiektów, które posiadają wysokość, głębokość i szerokość. Nanoszone są na siatkę, punkt po punkcie, aby powstała bryła, która efektem jest zbliżona do sposobu, w jaki widzi ludzkie oko.

Do czego można zastosować wizualizację produktu 3D? Przede wszystkim do pokazania:

  • Projektów architektonicznych,
  • Procesów przemysłowych i technologicznych,
  • Przekroju produktu,
  • Wnętrz budynków i fabryk,
  • Mechanizmów działania i budowę urządzeń,
  • Zjawisk fizycznych,
  • Montażu produktów i elementów ich konstrukcji.

Wizualizacje są chętnie wykorzystywane w takich branżach jak: górnicza, szkoleniowa, przemysł, budowlana czy rynek nieruchomości.

Zalety stosowania wizualizacji produktu 3D

W dzisiejszych czasach warto wykorzystywać nowoczesne technologie, aby rozwijać swój biznes i nie pozostawać w tyle za konkurencją. Grafika i wizualizacja produkt 3D otwierają całkiem nowe drzwi dla projektowania i tworzenia. Działania przebiegają sprawniej i szybciej, oszczędzając cenny czas i pieniądze. Unaocznienie procesów nie wymaga ponoszenia ogromnych nakładów finansowych. Jednym kliknięciem można dostosować produkt do aktualnych potrzeb. Na przykład zmienić kolor przedmiotu, jego fakturę albo nawet cały proces tworzenia.

Jak wyróżnić swój biznes na tle konkurencji z wizualizacją produktu 3D?

Aby pokazać klientowi interakcje pomiędzy poszczególnymi produktami lub urządzeniami, dzięki wizualizacji produktu 3D można zaprezentować projekt, który jeszcze nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości. Dzięki wnikliwej analizie prototypu, można od razu nanieść poprawki i zweryfikować prawidłowość myślenia. Pozwala to na oszczędność czasu, a także usprawnia proces tworzenia. Wizualizacja produktu 3D wpływa na proces decyzyjny klienta, a także zwiększa konwersję kanałów i sprawia, że kampanie reklamowe przynoszą bardziej satysfakcjonujące rezultaty.